یافتن خریداران خارجی

گزارش ها و اخبار مختلف حاکی از آن است که عدم تسلط به زبان ، ناآشنا بودن با فرهنگ مصرف مردم، عدم شناخت عوامل تصمیم گیری ومسلط نبودن به قوانین ومقررات مشکل عمده صادرکننده های ایرانی برای صادرات به اروپا وسایر نقاط هدف آنهاست.مروری بر مطالب قبلی نشان می دهد فقدان دانش و دسترسی نداشتن به اطلاعات بازرگانی نیز باعث نگرانی و هراس بسیاری از مدیران شرکتهای تولیدکننده نسبت به صادرات است و به همین دلیل از ورود به این بخش امتناع می ورزند ویا موقعیت های برنده را از دست می دهند .کاهش آمار صادرات موفق به اروپا درسال قبل گواهی بر تایید گفته های بالاست . افرادمعمولا برای تصمیم گیری درباره انجام کارهای مهم تحقیقات  می نمایند تا اطلاعات خودرا افزایش دهند، تصمیمات مهمی ازقبیل ازدواج ، سرمایه گذاری درپروژه، خرید ملک، راه اندازی کسب وکار و نظایر آن . بدیهی است خروج محصول و سرمایه از کشور وجایگاه یابی درخارج از وطن نیازمند تحقیق و مطالعه است. تحقیقات بازار درامر صادرات دیدگاه روشنی ازوضعیت کالا، رقابت وآنچه درکشور هدف اتفاق می افتد تا محصول را به دست تولیدکننده برساند، نمایان می سازد. تحقیقات بازار به شما می گوید که برای ورود به بازارخارجی چگونه مهیا شوید ، چه محصولی را صادرکنید ، آیا کشور انتخاب شده برای محصول شما مناسب است یا خیر ، عوامل تاثیرگذار بر این بخش بازار چه هستند ؟ و جزئیات بخش بندی و جایگاه یابی را مشخص می نماید .

با این مقدمه اگر منابع و دانش کافی برای صادرات را ندارید توصیه اکید بر آن است که از راهنمایی مشاورین مجرب استفاده نمایید و یا از خدمات تجاری شرکت های مدیریت صادرات بهره ببرید .

یادآور می شوم که فرآیند صادرات مستلزم سرمایه گذاری اولیه است بنابراین مدیر هر واحد کسب و کارپس از دریافت گزارش تحقیقات بازار باید بودجه لازم برای پیاده سازی استراتژی و راهبردهای صادرات را تامین نماید بنابراین اگر به دنبال راه کارهای رایگان و یافتن افرادی هستند که قول و وعده صادرات بدون طی شرایط استاندارد را به شما می دهند بدانید که زمان شما بیهوده سپری خواهد گردید !

پیدا کردن مشتری و جستجوی بازار هدف مناسب، دو موضوع متفاوت هستند و در اینجا فاصله بین لغات مشتری و بازار از نظر تئوری های مدیریت جدا تعبیر خواهد شد. برای جستجو و شناسایی بازار هدف مناسب از ابزارهای گوناگونی استفاده می شود که معروف ترین سایت trademap نامیده می شود که توسط سازمان توسعه تجارت جهانی (WTO) ایجاد شده است . در این پلتفرم داده ها و اطلاعات خام تجارت کالاها در بین کشورهای مختلف دنیا به صورت دقیق و قابل درک جمع آوری گردیده اند. آگاهی از اینکه یک محصول تا چه اندازه مورد استقبال کشوری قرار گرفته است و به چه میزانی خریداری شده و چه کسانی تمایل به خرید آن نشان داده اند برای انتخاب جایگاه جدید توسط محصول تازه وارد با ارزش واقع خواهد شد.

مرکز تجارت بین المللی ITC مرکزی است که فعالیت هایش به روند جهانی سازی صنایع کوچک و متوسط کمک می کند و اصلی ترین منبع دریافت اطلاعات trademap بخش تجاری سازمان ملل (un comtrade) است که نام مستعاری برای پایگاه داده های بین المللی سازمان ملل متحد می باشد و بیش از 170 کشور بخش آمار سازمان ملل متحد (USDN ) را تشکیل می دهند. این کشورها به صورت سالیانه گزارشات بین المللی خود را به تفکیک کالا و خدمات به این سازمان ارائه می دهند . با توجه به اعتبار منبع، کافی است میزان مصرف محصول مورد نظرتان را در هر کدام از کشورهای اروپایی بررسی نمایید . لازم به ذکر است تحقیقات بازار شامل بخش های دیگری مثل درخواست خرید، وضعیت رقبا و رفتار آنها ، بسته بندی و قیمت گذاری محصول و … است که در نتیجه تحقیقات اولیه ، تحقیقات ثانویه ، تحقیقات کمی و کیفی به دست خواهند آمد.

بسیاری از صاحبان کسب و کار نگران این هستند که چگونه محصول خود را در بازارهای خارجی به فروش برسانند . گهگاهی فرصت فروش مستقیم به خریداران از طریق وب سایت و یا مراجعه خریدار به غرفه نمایشگاهی ایجاد می شود یا ممکن است روابطی با  خرده فروشانی داشته باشند که امکان فروش در خارج از کشور را دارند . اینها همه راههایی است که متوجه خواهید شد که محصول و خدمت پتانسیل صادراتی شدن را دارند ولی روشن است که این مقدار، حجمی نیست که واحد تولید و فروش بین المللی سازمان ها برای آن برنامه ریزی کرده اند .

نکات زیر راهنمای کوتاه اما مفصلی را در مورد چگونگی و مکان یافتن خریداران برای محصولات میوه و سبزیجات فرآوری شده در اختیار شما قرار می دهد. این نکات همچنین به شما در شناسایی خریداران بالقوه در بازارهای اروپایی کمک می کند. با این حال، پیدا کردن یک خریدار تضمین نمی کند که محصولات خود را به آنها بفروشید. این به عوامل زیادی بستگی دارد که برخی از آنها خارج از کنترل شما هستند و شما باید قادر باشید سفارش درست از نادرست را تشخیص دهید.

نکات ضروری و مهم  برای یافتن خریداران در بازار اروپا

  • قبل از جستجوی خریداران، پیکر و بدنه سازمان خود و محصولتان را به درستی شناسایی و تعریف نمایید
  • تحقیقات بازار مناسب را برای درک خریدارانتان انجام دهید
  • تصمیم بگیرید که کدام نوع خریداران با محصول شما تطبیق دارند
  • به خریداران بالقوه خود کمک کنید تا شما را در اینترنت پیدا کنند
  • در نمایشگاه های تجاری و رویدادهای صنعتی شرکت کنید تا با خریداران خود رو در رو ملاقات کنید
  • خریداران را در میان اعضای انجمن ها پیدا کنید
  • یک لیست اولیه با استفاده از پایگاه داده شرکت تهیه کنید
  • در پلتفرم های دیجیتال B2B عضو شوید و محصولات خود را به خریداران نمایش دهید
  • سازمان هایی را بیابید که می توانند از صادرات شما پشتیبانی کنند
  • نام واردکنندگان پیشرو را بیابید، مشورت کنید و پیوسته نکات صادراتی بیشتری را جستجو کنید
 
برچسب‌ها: بدون برچسب
0

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند